19 Haziran 2011 Pazar

Görkemli Kaybedenler ( Leonard cohen)

.....................................-Hastayım ama çok hasta değilim,dedi Catherine Tekawitha nın amcası.-İzin ver vaftiz edeyim seni ,dedi Kara cübbe.-Sakın suyundan dökme üstüme.Suyunun değdiği bir çok insanın daha sonra öldüğünü gördüm.-Onlar şimdi cennet te-Cennet ,Fransız adamlar için iyi bir yer ama ben Kızılderilerin arasında olmak istiyorum      çünkü oraya gittiğimde Fransızlar bana yiyecek bişey vermez ve Fransız kadınları ,gölgeli   çamlar içinde bizimle yatmaz.-hepimiz aynı babanın çocuklarıyız.-Ah Kara cübbe ,aynı babanın çocukları olsaydık biz de senin gibi bıçak ve kumaş yapmayı bilirdik. -Dinle ihtiyar avucumda seni sonsuz acıdan kurtarabilecek okunmuş bir su damlası tutuyorum.-Cennet te avlanıyorlarmı,savaşıyor ya da şenlikler düzenliyorlarmı?-Oh,hayır-Öyleyse gitmiyeceğim tembellik iyi bişey değil.-Korkunç ateşler ve işkenceci zebniler bekliyor seni.-Düşmanlarımız Huronlar ı neden vaftiz ettin?Cennete bizden önce gidecekler ve gittiğimizde bizi kovacaklar.-Cennet te herkeze yer var.-Eğer bu kadar yer varsa ,Kara cübbe ,neden kıskanç bir bekci gibi bekliyorsun kapıyı?-Artık pek zamanın kalmadı.Kesinlikle cehheneme gideceksin.-Zaman çok,Kara cübbe.Kunduzlar tavşanlarla dost olana dek konuşsak bile günleri birbirine bağlıyan ipleri koparamayız.-Hatipliğin pek şeytani!Ateş bekliyor seni,ihtiyar.-Evet Kara cübbe ,akrabalarımın ve atalaramın gölgelerinin çevresinde oyurukları gölgeli,küçük bir ateş.

2 yorum:

  1. manitu nun kendini ifade ettiği ilk duanın,en büyü ve en gerçek kutsal formülün anlamını kavradı.Sürünürken duayı okumayı başladı:
    -değişiyorum
    aynıyım
    değişiyorum
    aynıyım
    değişiyorum
    aynıyım
    değişiyorum
    aynıyım
    değişiyorum
    aynıyım
    değişiyorum
    aynıyım

    tek bir heceyi bile atlamadı ve mırıldandığı sözcükleri sevdi çünkü söyledikce çıkardığı sözlerin değiştiğini ve her değişimin bir geridönüş ve her geri dönüşün de bir değişim olduğunu gördü...

    -değişiyorum
    aynıyım
    değişiyorum
    aynıyım
    değişiyorum
    aynıyım
    değişiyorum
    aynıyım
    değişiyorum
    aynıyım
    değişiyorum
    aynıyım
    değişiyorum
    aynıyım

    Bu bir maskeler dansıydı ve her maske mükkemeldi çünkü her maske gerçek bir yüz ve her yüz gerçek bir maskeydi ve böylece yalnızca tek bir maske tek bir gerçek yüzün olduğu danstan ötede ne maske ve ne yüz kalıyordu ve bu,tekrar tekrar,kendi kendine değişen isimsiz bir şeydi.
    ..............................................

    YanıtlaSil
  2. ey isimsiz ve tanımlanamaz Baba,beni mümkün çölünden çıkart.Çok uzun süredir olaylarla uğraşıyorum.Çok uzun süredir bir melek olmaya uğraşıyorum.Mucizelerin peşinde,elimde yabani kuyruklarını tuzlamak için bir iktidar çantası,koşuyorum.Bilgisini çalabilmek için Deliliğe hükmetmeyi denedim.bilgisayarı Delilikle programlamayı denedim.Zarefetin var olduğunu kanıtlamak için Zarefeti yaratmayı denedim.Bir kanıt göremediğimiz için Anılarımızı genişlettik.Sevgili baba bu itirafı kabul et:kendimizi kabul etmek için eğitmedik çünkü Kabul edecek bir şey olmadığına ve böyle bir İnanç la yaşama dayanamıyacağımıza inanıyorduk

    YanıtlaSil