20 Haziran 2011 Pazartesi

Baştan Çıkarıcının Günlüğü (sören KIERKEGAARD)

.......


Johannes!

Sana 'johannes'ciğim demiyorum çünkü senin asla benim olmadığını çok iyi anladım ve bir zamnlar ruhumu mutlu eden bir düşüncenin  cezasınıda epey çekdim;ama yine de sana sana benimsin diyorum; başdan çıkarıcım ,aldatıcım, düşmanım,  katilim, mutsuzluğumun kaynağı,sevincimin mezarı,mahvımın dipsiz kuyusu.Sana 'benim', kendime de 'seninmi' diyorum;ve bu sözlerim,bir zamnlar tapınışımı gururla dinleyen kulağını okşarken şimdi senin üstüne bir lanet gibi gelecek,sonsuz bir lanet. Peşine düşeceğimi sanma yanımda sana alay konusu olacak bir hançer taşıyacak değilim!Nereye kaçarsan kaç,yine seninim;dünyanın öteki ucunada gitsen yinede seninim benden başka yüz kişiyi sevsende seninim:evet , son nefesimde bile seninim.Sana hitap etmede kullandığım dil bile senin olduğumun kanıtıdır.Sen bir insanı kandırmada öylesine ileri gittinki benim için her şey haline geldin;ben de artık tüm zevklerimi senin kölen olmaya dönüştüreceğim-seninim,seninim , seninim ben senin başını belası.

AŞIK OLMAK NE GÜZEL AŞIK OLDUĞUNU BİLMEK NE GÜZEL! İşte fark burada!Onun ikinci kez kaybolduğu düşüncesi rahatsız edici belki ama bir yöndende hoşuma gidiyor.Şu anda kafamdaki resmi kararsız bir şekilde,onun gerçek ideal görüntüsü arasında gidp geliyorBu resimi kafamda uyandırıyorum ama özellikle,ya gerçek olduğu için ya da en azından kaynağını gerçeklikden aldığı için kendine özgü bir gerçekliği var bu resmin.Sabırsızlık duymuyorum çünkü bu kadabadan olsa gerek,bu şu an için bana yeterli.Her şeyin tadı yudum yudum çıkarmalı.Ne de olsa yeniden aşık olmak ne ustalığın ne de emeğin üretebildiği bişeydir.ama ben bir aşk uyandırmayı bir kez daha başarmışsam,bunun ne kadar süreceğini bilmek isterim en azından. (...)O kız ikinci kez görünüp kayboldu;bu pek yakında daha sık görünecek demekdir.Firavunun süşünü yorumladıkdan sonra Yusuf şöyle devam eder; 'bu düşü ikinci kez görmen bunun çok yakında gerçekleşeceğini gösterir.'


....tehlikeli sonuçlar daima sıradadır;üstelik hepsinden önemlisi yalnızca bir kez aşık olunur.Ama aşk tanrısı kördür ve zeki biri onu aldatabilir. Hile,izlenimlere elden geldiğince açık olmak,sizin bıraktığınız ve her kızın sizde bıraktığı izlenimi bilmektir.Bu şekilde aynı anda bir sürü kıza aşık olabilirsiniz,çünkü her kıza başka şekilde aşıksınızdır.Yalnızca birisini sevmek çok azdır;hepsini birden sevmek yüzeysel olmaktır;kendini tanımak ve olabildiğince çok kişiyi sevmek; ruhun tüm aşk güçlerini kendi içinde saklaması ve bilinç bunların hepsini kurcalarken her birinin kendi ayrı besini alması.-işte zevk budur,yaşamak budur.


.......Genellikle bana güvenen her kıza karşı,estetik yönden,kusursuz bir muameleyi garanti ederim: Ne var ki bu;,kızın aldatılmasıyla son bulur ;ama bu benim estetik anlayışıma uygundur ,çünkü ya kız erkeği aldatacakdır ya da erkek kızı.Kadının erkekden daha sadakatsiz olup olmadığını bulmak için peri masallarında destanlarda,mitolojilerde edebi bir gezi yapılabilirse gayet ilginç olur.

..........

Cordelia cığım
Aşk gizliliği sever -nişan bir gizin açıklamasıdır;aşk sesizliği sever nişan herkeze duyrudur ; aşk fısıldamayı sever - nişan yüksek bir sesle ilandır.Ama Cordelia mın sanatıyla nişan ,düşmanı aldatmak için gereken şey olacak.Karanlık bir gecede ,öteki gemiler için bir fener asmakdan daha tehlikeli bir şey yokdur ,bu fener karanlıkdan daha tehlikelidir.

Johannes in

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder